Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, Türkiye'nin sağlık alanında önemli bir dönüşüm gerçekleştirdiğini belirtti.
Memişoğlu, "Son 24 senede Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğiyle sağlıkta çok büyük bir gelişim oldu. Türkiye sağlık hizmetlerinde dünya markası olduğunu gördü. Bugün yılda 3 milyona yakın insan yurt dışından Türkiye'ye sağlık hizmeti almaya geliyor." dedi.
Sağlık politikalarının temelinde koruyucu sağlık hizmetlerinin yer aldığını vurgulayan Memişoğlu, "Türk toplumunun en önemli üç riski kilo, sigara ve hareketsizlik. Riskleri yönetmek ve sağlıklı bir toplum oluşturmak için ana politikamız 'Koruyan Sağlık'tır." ifadelerini kullandı.
Yerli sağlık teknolojilerine ilişkin de açıklamalarda bulunan Memişoğlu, "ASELSAN ve TÜSEB iş birliğiyle Türkiye'nin ilk yerli kalp-akciğer makinesini ürettik. İlk kez bir hastada kullandık, yıl sonunda seri üretime başlayacağız." diye konuştu.
Randevu sistemine de değinen Bakan Memişoğlu, "Şu anda randevu bekleyen hasta sayımız 200-250 bin bandında. Kamu hastanelerinde acil olmayan MR randevusu ortalama 7 günde, tomografi ise 4 günde veriliyor." dedi.
Memişoğlu ayrıca, Türkiye'nin sağlık sanayisinde de küresel hedefler belirlediğini belirterek, "Hedefimiz 5 yılda 10 milyar dolar, 10 yılda 50 milyar dolarlık sağlık ihracatı yapmak." ifadelerini kullandı.
Hibya Haber Ajansı
© Copyright 2026 Su Haber Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.