Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Türkiye’de tamamen yerli ve millî imkanlarla geliştirilen ilk kalp-akciğer makinesi kullanılarak ilk klinik ameliyatın başarıyla gerçekleştirildiğini açıkladı.
Bakan Memişoğlu, yaptığı açıklamada söz konusu operasyonun “tarihi bir an” olduğunu belirterek hastanın ameliyat sonrası durumunun iyi olduğunu ve kendisini ziyaret ederek geçmiş olsun dileklerini ilettiğini ifade etti.
Bakan Memişoğlu açıklamasında, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın sağlık vizyonuna atıf yaparak, Türkiye’nin sağlık teknolojilerinde daha üst seviyelere taşınmasının hedeflendiğini söyledi.
Projenin, ASELSAN iş birliğiyle hayata geçirildiği ve cihazın tamamen yerli ve millî mühendislik imkânlarıyla üretildiği vurgulandı.
Bakan Memişoğlu, “Bu büyük gurur tablosunun mimarı olan, gece gündüz demeden çalışan mühendislerimize, fedakarca görev yapan hekimlerimize ve tüm sağlık ordumuza şükranlarımı sunuyorum. İlk yerli üretim cihazımızla sağlığına kavuşan değerli hastamıza sevdikleriyle birlikte sağlıklı, uzun bir ömür diliyorum.” ifadelerini kullandı.
Hibya Haber Ajansı
© Copyright 2026 Su Haber Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.